Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Маневицької селищної ради
З метою покращення якості надання соціальних послуг територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Маневицької селищної ради проведено моніторинг та внутрішню оцінку якості соціальних послуг по відділеннях соціальної допомоги вдома та відділенню стаціонарного догляду для постійного проживання с. Чарторийськ. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р.№ 449 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг" та згідно «Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» затверджених наказом Мінсоцполітики України від 27.12.2013 року № 904, в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Маневицької селищної ради наказом директора від 14.05.2024 № 4 «Про проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» було організовано і проведено внутрішню оцінку якості соціальних послуг по відділенню соціальної допомоги вдома, відділенню стаціонарного догляду для постійного проживання с. Чарторийськ. Цим наказом призначено відповідального за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг – завідувача відділення соціальної допомоги вдома та затверджено склад комісії з оцінки якості соціальних послуг, до складу якої включені працівники територіального центру. Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома, який затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 16.06.2021 № 335 Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг. При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність. Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах. Особові справи підопічних (100 %) містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги.У всіх справах проведено повторне визначення індивідуальних потреб та здійснюється перегляд індивідуальних планів один раз на рік. Результативність: згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного, 96% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась. 57% про послугу дізналися від працівнииків територіального центру, 8% від старост сіл, 31% - розповіли знайомі, родичі, сусіди. 4% опитаних не задоволені затвердженим переліком соціальних послуг, так як вони вважають, що ці послуги не відповідають їхнім потребам та життєвій ситуації. Не задоволені отримувачі соціальної послуги - відсутністю послуги по обробітку присадибної ділянки. 100% опитаних задоволені ставленням до себе соціального робітника. Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається Маневицькою селищною радою в терміни відповідно до чинного законодавства на підставі оцінки визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг здійснюється протягом 10 календарних днів з дати звернення отримувача соціальної послуги або його законного представника. Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складавння перегляду індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби). Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги вдома здійснюється один раз на рік. Після прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двосторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі. Доступність та відкритість: розташування відділення соціальної допомоги вдома є вдалим. Приміщення знаходиться в центрі селища із зручним транспортним сполученням. На дверях до кабінету відділення соціальної допомоги вдома є вивіска. Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, графік прийому громадян. Повага до гідністі отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішньої оцінки якості, згідно Порядку проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Маневицької селищної ради та згідно проведених опитувань, у т.ч. і по телефону, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників. Працівники територіального центру ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов'язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману у процесі виконання службових обов'язків (п3.1 Договору про надання соціальних послуг). Професійність: штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80" "Соціальні послуги". Усі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інстукціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Маневицької селищної ради. В особових справах працівників містяться документи про освіту. При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися кількісні та якісні показники соціальної послуги догляду вдома. Від отримувачів соціальних послуг письмових скарг не надходило. Працівники відділення соціальної допомоги вдома територіального центру у 2024 році не проходили підвищення кваліфікації . Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома здійснюється один раз на рік. Комісія з оцінки якості соціальних послуг працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг установою, проведено опитування, проаналізовано отримані дані. За результатами були визначені заходи для покращення стану надання соціальних послуг. Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагагальнювалися статуси, які переважали).
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню - "Добре".
. Важливою ділянкою роботи є забезпечення в умовах стаціонарного перебування належного рівня життя осіб, які втратили здатність до самообслуговування і потребують постійного сторонього догляду та допомоги. У відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання с. Чарторийськ, яке розраховане на 45 ліжкомість, для підопічних створені належні умови проживання, організовано побутове і медичне обслуговування, постійно здійснюються заходи щодо покращення житлових та безпечних умов перебування. Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги стаціонарного догляду застосовувалися показники якості соціальної послуги стаціонарного догляду, наведені у додатку 4 Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності. В оцінюванні роботи відділення стаціонарного догляду для постійного проживання брали участь 21 підопічних (65% проживаючих) з числа отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду за категоріями: чоловіків – 53% жінок – 47% особи з інвалідністю – 47% Одинадцять підопічних відділення стаціонарного догляду в опитуванні не брали участь, у зв'язку з тяжким станом здоров'я. Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг відділення стаціонарного догляду для постійного проживання проводилася шляхом опитування, бесіди з отримувачами соціальної послуги стаціонарного догляду за кількісними та якісними показниками. Кількісні показники: Згідно журналу скарг та пропозицій відділення стаціонарного догляду для постійного проживання за період проведення моніторингу скарг на роботу відділення не надходило. Кількіcть подяк згідно журналу у відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання за період проведення моніторингу зареєстровано 8. Згідно проведеного опитування отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду відбулося покращення емоційного, психологічного та фізичного станів. Відповідно до журналу скарг та пропозицій відділення стаціонарного догляду для постійного проживання за період проведення оцінки якості зареєстрованих звернень не було. Згідно особових справ працівники відділення стаціонарного догляду відповідають освіті за фахом. Моніторинг та оцінка якості надання соціальної послуги стаціонарного догляду проводиться один раз на рік за графіком.
Кількісні показники соціальних послуг відповідають встановленому рівню - "Добре". Якісні показники: Адресність та індивідуальний підхід. На час проведення кожна справа отримувача соціальної послуги стаціонарного догляду (100%) містить індивідуальний план надання соціальної послуги стаціонарного догляду, який складений на підставі проведеного визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги стаціонарного догляду, у якому визначено заходи, що здійснюються для надання такої послуги, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки виконання, відповідних виконавців, дані щодо поточного оцінювання результатів та інформацію щодо перегляду індивідуального плану. Здійснюється перегляд індивідуального плану надання соціальної послуги стаціонарного догляду (у разі потреби) – згідно Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності перегляд індивідуальних планів отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду проводиться через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги , завідувачем відділення проводиться повторне визначення ступеня індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду з метою корегування індивідуального плану (за потреби). Визначення ступеня індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду здійснюється один раз на рік По показнику оцінки "Адресність та індивідуальний підхід" становить 100 % і відповідає статусу "Добре". Результативність. У ході опитування (анкетування) отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду з'ясовано, що всі проживаючі в стаціонарному відділенні задоволені соціальними послугами, які отримують у відділенні, відгуки щодо їх обслуговування були позитивними. Відбулося покращення емоційного, психологічног, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, відбулися позитивні зміни у всіх отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга стаціонарного догляду не надавалась. Питання якісного харчування з урахуванням віку та стану здоров'я оцінено всіма отримувачами соціальної послуги, як добре та якісне. Отримувачі соціальної послуги стаціонарного догляду в цілому задоволені організацією дозвілля. Слід відмітити, що за звітний період скарги не надходили, роз'яснення надавалися доступно у повному обсязі, як особисто так і в телефонному режимі. Отримувачі соціальної послуги стаціонарного догляду позитивно оцінюють роботу персоналу відділення. Згідно графіка проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг територіального центру моніторинг соціальної послуги стаціонарного догляду проводився у травні-червні місяці 2024 року. По показнику оцінки "Результативність" становить 100% і отримує статус "Добре". Своєчасність. Прийняття рішення щодо надання соціальної послуги стаціонарного догляду, визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги стаціонарного догляду у встановлений строк – згідно Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності рішення про надання соціальної послуги стаціонарного догляду чи відмова у її наданні приймається Маневицькою селищною радою протягом 10 робочих днів з дати звернення (подачі) заяви отримувача соціальної послуги або його законного представника після отримання територіальним центром путівки виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. Визначення ступеня індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду проводилося з дотриманням вимог Державного стандарту протягом 5 робочих днів з дати отримання путівки виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення, за узгодженням з кожним отримувачем соціальної послуги стаціонарного догляду. Протягом 3 робочих днів складався індивідуальний план надання соціальної послуги стаціонарного догляду, порушень по дотриманню цих вимог не виявлено. За особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності з кожним отримувачем соціальної послуги стаціонарного догляду або його законним представником протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги були укладені договори про її надання з урахуванням індивідуального плану. Договори про надання соціальної послуги стаціонарного догляду підписані отримувачем соціальної послуги або його законним представником та директором територіального центру, один примірник договору знаходиться у отримувача соціальної послуги стаціонарного догляду, другий примірник договору знаходиться в особовій справі підопічного, порушення дотриманню цих вимог не виявлено. Строки надання соціальної послуги стаціонарного догляду узгоджується з ортимувачем соціальної послуги або його законним представником після проведення визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Надання соціальної послуги стаціонарного догляду відбувається у строки зазначені у договорах, порушень по дотриманню цих вимог не виявлено . По показнику оцінки "Своєчасність" становить 100%, тобто отримує статус "Добре". Доступність та відкритість. Відділення стаціонарного догляду розташоване у центрі села із зручним транспортним сполученням. Має затишний тихий двір, де можна прогулятися і подихати свіжим повітрям отримувачам послуги, які самі пересуваються, є пандуси на вулиці, для можливості виходити на прогулянки особам з обмеженими можливостями. В житлових кімнатах створені належні санітарно-гігієнічні умови проживання. Для забезпечення потреб отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду у відділенні всі душові кімнати та туалети обладнані поручнями для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Для дотримання санітарно-гігієнічного режиму обладнана пральня. Харчоблок обладнаний належним чином, витяжка працює, достатня кількість холодильного обладнання. У відділенні стаціонарного догляду встановлена автоматична пожежна сигналізація та виведений сигнал від приймально-контрольного приладу АПС на пульт центрального пожежного спостереження. Шляхи евакуації облаштовані відповідно до норм пожежної безпеки. Пожежні щити укомплектовані засобами пожежогасіння згідно норм. В цілому протипожежна система у відділенні стаціонарнго догляду для постійного проживання відповідає вимогам. Приміщення відділення стаціонарного догляду для постійного проживання на час проведення моніторингу відповідає санітарним та протипожежним вимогам . У приміщенні відділення розташований інформаційний стенд де розміщена інформація для отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги стаціонарного догляду, а також інша інформація, що стосуються роботи відділення стаціонарного догляду . У відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання є в наявності інформаційна картка з найменуванням послуг та їх зміст, строки, підстави, умови та інша інформація про роботу відділення стаціонарного догляду . Показнику оцінки "Доступність та відкритість" результат отримує статус "Добре" Повага до гідністі отримувача соціальної послуги. Під час опитування отримано схвальні відгуки, які фіксуються в журналі відгуків та пропозицій відділення стаціонарного проживання. За період оцінювання отримано 8 подяк. Працівники відділення застосовують індивідуальний підхід з урахуванням фізичного стану отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду, з повагою ставляться до віку, статі та гідності отримувачів соціальної послуги. За результатами опитування отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду, фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальної послуги не зафіксовано. У відділенні стаціонарного догляду розташовано інформаційний стенд де міститься інформація про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг, а саме орган юстиції Уповноважений Верховної Ради з прав людини, орган захисту прав споживачів. У договорі про надання соціальних послуг передбачений п.3.1 "Працівники територіального центру зобов'язуються дотримуватися професійної етики у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов'язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов'язків", усі отримувачі соціальних послуг стаціонарного догляду ознайомлені з цією інформацією. При працевлаштуванні на роботу працівники відділення ознайомлюються про дотримання та збереження в таємниці інформації, конфіденційності та нерозголошення персональних даних отримувачів соціальних послуг. Працівники відділення стаціонарного догляду за показником оцінки якості "Повага до гідності отримувача соціальної послуги отримує статус "Добре". Професійність. У відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання затверджена структура та штатний розпис, який сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Для всіх працівників відділення стаціонарного догляду розроблені та затверджені посадові інструкції, при прийомі на роботу працівники ознайомлюються зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис. В 2024 році підвищення кваліфікації працівники відділення стаціонарного догляду не проходили. Кожна особова справа працівників територіального центру містить (за наявності) копію документів про освіту державного зразка, який відповідає займаній посаді. Усі працівники відділення стаціонарного догляду проходять медичний огляд при влаштуванні на роботу, раз на рік за графіком. На час оцінювання усі працівники мають особисті медичні книжки та пройшли обов'язковий медичний огляд. Медичні книжки працівників відділення зберігаються у завідувача відділенням. Відділення стаціонарного догляду для постійного проживання забезпечено твердим та м'яким інвентарем (меблі, постіль, одяг, посуд тощо). По показнику якості " Професійність " отримує статус "Добре". .
Отже, згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, що надаються територіальним центром відповідають встановленому рівню - "добре". Незважаючи на узагальнений статус "добре" територіальним центром заплановані заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальних послуг за наступними напрямками: - продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості надання соціальних послуг, встановлених в Державних стандартах; - продовжити роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями, які не здатні до самообслуговування та потребують сторонньої допомоги, з метою надання їм необхідної допомоги; - сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру в межах фінансових можливостей та із залученням благодійних та громадських організацій; - в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру в частині забезпечення соціальних робітників спецодягом.
|